Antalfy Krisztina blogger már nem először teszteli a Korando legújabb generációját. Ez a mostani próbahét azért különleges, mert egy vadonatúj autót próbált ki, amit előtte még senki nem vezetett. A Style + felszereltséggel és még plusz feláras extrákkal ellátott Korando egyenesen tőlünk, a SsangYong Délpest márkakereskedésből érkezett Krisztináékhoz.
A nagyra nőtt tesztautó dandy kék névre hallgató metál fényezésben pompázik, ami dögös megjelenést ad a Korando-nak. A megjelenés hozza a már megszokott SsangYong formanyelvet. A sötétített hátsó ablakok és az autó oldalán végigfutó hokiütő motívum teszi igazán karakteressé az autót.
“A kivitelezés minősége egyébként teljesen elsőrangú, a fényezés minősége kitűnő, az illesztések is teljesen jók, nagyon gondos lemezmunkát sejtetnek.”
A hatalmas ajtók könnyedén nyílnak és finoman záródnak. Ez a modell gyakori szürke-fekete szövet kombinációt kapta, egy kis ezüsttel és zongoralakkal téve elegánsabbá a belsőt. A szemnek kellemes, a testnek otthonos és kényelmes az új Korando belseje. Remek érzés magasan ülni és külön szeretjük, hogy az ülések tág határok között személyre szabhatók. A nagyvonalú helykínálat nemcsak az első, hanem a hátsó ülésekre is jellemző, a dupla falú csomagtartóba könnyű pakolni, és hihetetlen, hogy mi mindent elnyel.
A digitális műszerfal kiváló megjelenítési képpel és felhasználóbarát grafikával örvendezteti meg az autó sofőrjét. A középkonzol hangsúlyos eleme a 8 colos központi kijelző. A hangminőségen lenne még mit javítani, mert még mindig teljesen átlagos szintet képvisel a hangrendszer.
“A légkondicionáló kezelőfelülete gyönyörűen sikerült, gyémánt motívumos állítógombot kapott a rendszer.”
Az új Korando szíve-lelke egy, már a Tivoliból is ismert 4 hengeres, 1.5-ös 163 lóerős T-GDI turbós erőforrás. Dinamikus, a motor hangja alapjáraton finom, szinte észrevétlen és még nagyobb sebességnél is csendesen suhan.
“Az új motorhoz kapcsolt 6 fokozatú kézi váltó tökéletes harmóniában él együtt a motorral, eközben kiváló kapcsolási érzettel örvendezteti meg a vezetőt és eközben pontos gyors váltásokkal szolgál.”
Az esti vezetéseknél jól jönnek a távolsági fényasszisztenssel felszerelt fényszórók, melyek úgy adnak erős világítást, hogy nem vakítják el a szemből érkezőt. Az autó fogyasztása is teljesen baráti, akár 8 literes átlagfogyasztásra is be lehet állni vele.
Véletlenül sem vádolhatjuk Krisztinát elfogultsággal, ugyanis az autó a teszthét alatt rengeteg elismerő pillantást söpört be. Egyértelműen a kategória új csillagával van dolgunk, és így könnyű elfelejteni a SsangYong régi, nyugati társai után kullogó korszakát.
“Minden tekintetben egy szerethető és minőségi autóval lesz gazdagabb a tulajdonosa, aki most ebben a felszereltségben 6.778.000,- Ft-ért választhat magának egyet.”
Forrás: voilamode.blog.hu