Rexton teszt Mátrai Zoltánnal

Mátrai Zoltán, a Pannon Egyetem Georgikon Karának címzetes egyetemi docense már több mint 100 000 kilométer óta hajt egy SsangYong Rextont. Meghívásunkra ellátogatott a SsangYong Délpest szalon megnyitójára, így alkalmunk nyílt interjút készíteni vele. Természetesen a Rextonnal kapcsolatos tapasztalatairól beszélgettünk.

Arra a kérdésre, hogy miért döntött a SsangYong terepjárója mellett, praktikus megközelítéssel válaszolt. Szerinte egy terepjárónak az a nagy előnye, hogy ha valaki városban vagy autópályán szeretné használni, egyaránt remekül működik, de ha szántóterületre kell menni, - ami Mátrai Zoltánnál a mindennapok része, hiszen az agráriumban dolgozik - akkor a terepjáró ott is maximálisan teljesít.

Gyakran előfordul, hogy olyan eseményen vagy rendezvényen vesz részt, amit mezőgazdasági használatú úton kell megközelítenie, és ilyenkor igen jól jön a kapcsolható összkerékhajtás.

Ezért is gondolja úgy, hogy ha valaki egy terepjárót csak városban szeretne használni, akkor érdemes inkább városi autót választania.

Az eddig megtett több mint 100 ezer kilométer során volt alkalma próbára tenni a Rexton terepképességét, és elmondása szerint télen a Fonyódi domb tetején található otthonának megközelítésében is nagy segítségére van az összkerékhajtás, annak ellenére, hogy aszfalt út vezet oda.

Kérdésünkre, hogy mi az, amit különösen kedvel a SsangYong Rexton terepjáróban, két, az autóválasztásnál számára kiemelt szempontot említett - az egyik a gyors szerviz, a másik pedig a menetkomfort.

A szervizt ugyanis a kötelezőn kívül még nem kellett látogatnia, és más márkákhoz képest az is gyorsan zajlott, nem kellett heteket várnia az időpontra.

Hogy milyen vezetni az autót? “Elképesztően kényelmes, olyan, mintha egy óriás fotelben ülnék. Annak, aki sokat vezet, ez nagyon fontos” - osztotta meg velünk Mátrai Zoltán.

Az egyensúly kedvéért és az elfogultság látszatát kerülendő, egy negatívumot is elárult, mégpedig azt, hogy a SsangYong Rexton egy nagy autó, és bizony télen a jeget kaparni nem kis munka a szélvédőről.